کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

عکسبرداری هوایی از 10 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در سال 95

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تاکنون برای 5 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی عکس های هوایی تهیه شده است.
قباد افشار با اشاره به اینکه برای 2 میلیوین هکتار از 5 میلیون هکتار از اراضی نقشه های دقیق تهیه شده است افزود: اطلاعات دقیق و توصیفی درباره شرایط آب و خاک 2 میلیون هکتار از اراضی کشور آماده شده است و می تواند برای اجرای طرح های تولیدی در اختیار معاونت های مختلف وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.
وی گفت: امسال اسناد مالکیت یک میلیون هکتار از اراضی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای کشاورزان صادر می شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور همچنین از رفع اختلافات بین کشاورزان و دولت خبر داد و افزود: اختلافات و تداخلات بیش از 500 هزار هکتار از اراضی با استفاده از اطلاعات عکس های هوایی و نقشه های اراضی در کارگروه های تخصصی در دست بررسی است و بزودی این مسائل رفع می شود تا کشاورزان با خیال راحت به فعالیت تولیدی ادامه دهند.
افشار گفت: امسال از 10 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی عکسبرداری هوایی می شود که عکسبرداری از اراضی درجه یک زراعی آبی و باغات در اولویت است و نقشه های این اراضی برای حفاظت دقیق مورد پایش قرار می گیرد.
وی افزود: در برنامه ششم قرار است 15 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی عکسبرداری و تهیه نقشه شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: براساس پیش بینی های انجام شده در لایحه بودجه قرار است بیش از 900 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح عکسبرداری و نقشه برداری از اراضی کشاورزی اختصاص یابد.
افشار افزود: براساس گزارش های موجود برای 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اسناد مالکیت صادر می شود و باقی نقشه ها نیز که معادل 360 هزار هکتار است نیز برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال خواهد شد.

منبع : سایت وزارت جهاد کشاورزی

دسته بندی:
برچسب ها : سازمان امور اراضی کشور , عکسبرداری از اراضی درجه یک زراعی آبی و باغات , سازمان ثبت اسناد و املاک کشور , تاکنون برای 5 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی عکس های هوایی تهیه شده است ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد