کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

پرداخت مطالبات گندمکاران در دو هفته آینده

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت دوازدهم با تدبیر خود مابقی مطالبات گندمکاران را از طریق اسناد خزانه و اوراق مرابه و سایرمنابع دو تا سه هفته آینده پرداخت می کند.

به گزارش کشاورزی روز به نقل ار ایرنا ، یزدان سیف در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: ارزش مجموع گندم خریداری شده 116 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 82 هزار و 500 میلیاردریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است. 

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره خودکفایی گندم سال آتی گفت: با پیش بینی بارندگی های پاییزی در صورتی که اتفاق غیرمترقبه ای نیفتد، به نظر می رسد تولید و خرید سال آتی بیش از سال گذشته باشد و خودکفایی ما در بخش گندم استمرار یابد. 

سیف درباره ادعای وزارت بهداشت درباره پایین بودن کیفیت گندم داخلی و بکارگیری نمک در نان افزود: بررسی های ما نشان می دهد که کیفیت آرد و گندم مورد استفاده خبازی و کیفیت نان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ارتقا یافته است. 

وی اظهارداشت: در سال های گذشته بیش از هفت میلیون تن واردات گندم انجام می شد. 

به گفته وی، آرد یک کالای صنعتی و استاندارد است که تحت نظارت فنی وزارت بهداشت و درمان و سازمان ملی استاندارد قرار دارد بنابراین نظارت فنی بر این محصول مانع تولید آرد بی کیفیت و عرضه ان به بازار می شود. 

سیف تصریح کرد: با توجه به خوداتکایی ما در تولید گندم، واردات گندم همچنان ممنوع است مگر واردات گندم برای صادرات آرد صورت گیرد زیرا ما هیچ نیازی به واردات نداریم. 

دسته بندی:
برچسب ها : پرداخت مطالبات گندمکاران , مطالبات گندمکاران , گندمکاران , کیفیت گندم داخلی , خوداتکایی در تولید گندم , تولید گندم , گندم ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد