کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

تاسیس باغ موزه انگور در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با آغاز فعالیت مدرسه انگور بزودی باغ موزه انگور در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش ایانا محمدرضا صفری در همایش میز کشمش که در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین قطب کشاورزی است و با سابقه 50 ساله در تولید محصولات استرتژیک شاخص است و با تنظیم سند توسعه در بخش کشاورزی دارای ردیف بودجه مستقلی برای دشت قزوین شده که زمینه اجرای برنامه های منسجم را فراهم می کند.

 وی افزود: انگور و کشمش دو محصول عمده استان است که در شرایط مطلوب 450 هزار تن انگور و 80 تا 100 هزار تن کشمش در استان تولید می شود.

 صفری بیان کرد:‌ در حال حاضر مصرف کشمش به صورت آجیلی در مدارس اروپایی در حال ترویج است و آینده روشنی برای صادرات این محصول پیش بینی می شود و اگر برنامه مدونی در این بخش در میز کشمش استان ترسیم شود قادریم با افزایش ظرفیت های خود نیازهای بازارهای جدید را پاسخگو باشیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در بخش کمی و کیفی مشکل خاصی نداریم اما در بسته بندی محصول با کمبودهایی مواجهیم که باید برطرف شود.

 وی گفت: قادریم با استفاده از همه ظرفیت ها بیش از 1.5 تن محصول تولید کنیم که با تشکیل کانون انگور فعالیتها انسجام بیشتری می گیرد.

 صفری بیان کرد: با راه اندازی مدرسه انگور زمینه تحصیل دانش آموزان علاقمند در رشته کشاورزی انگور فراهم شده و بزودی با تاسیس باغ موزه انگور حرکت نوینی با کار مشترک وزارت جهاد اجرا می شود.

 این مسئول اظهار داشت:‌ با تعیین ردیف مستقل بودجه که در مدت پنج سال هزینه خواهد شد می توانیم صادرات یک میلیارد دلاری کشمش را محقق کنیم.

منبع : خبرگزاری ایانا

دسته بندی:
برچسب ها : باغ موزه انگور , انگور , انگور و کشمش , کشمش , کشاورزی ,
مطالب مرتبط :

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد